Åbro satsar brett med två nya kampanjer

16 Maj
Åbro Lejon 5,9. Copyright: Åbro.

Åbro Lejon 5,9. Copyright: Åbro.

Åbro har kört igång två kampanjer för sina öl och intressant nog har de valt två helt olika målgrupper för kampanjerna. I den ena – Lejon för lejon – har de skickat några av medlemmarna från Hoffmaestro och en av Salong Betong-killarna till Afrika. För att spana efter lejon. Så klart. Eller?

I den första filmen från resan får man under 7 minuter (!) se hur de mer eller mindre grabbiga grabbarna åker omkring i en jeep och dricker öl. Och letar efter lejon. Eller dricker två öl. Någon gång går de ut och kissar och så hittar de en kameleont. Ja, faktiskt.

När jag såg den, hyfsat koncentrerad, så tänkte jag hela tiden att snart händer det något. Snart kommer det en vändning. Eller ett innehåll. Men det hände aldrig något. Kanske är jag helt fel målgrupp. Kanske förstår jag inte storheten i filmen, i grabbigheten, i känslan av att åka omkring på den afrikanska savannen och dricka svensk öl och leta efter lejon men lite udda grepp är det allt. Tycker jag.

Och just det, Åbro gör detta inte bara för att marknadsföra sin öl Lejon 5,9 utan också för att man vill hjälpa till att skydda lejonen. I Afrika. Just det kan jag sympatisera med men nog katten är det lite trubbigt gjort?

I den andra kampanjen låter man bryggaren Lennart Anemyr presentera sig själv och sin ölfilosofi och jag inbillar mig att den kommer funka bättre på mig. Men jag har inte hunnit kolla in den ännu. Återkommer alltså!

Läs mer: Visste du att Åbro ska starta ett bryggeri – i Sydafrika?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: