Grolsch ordnar kvartersfest

11 Aug
Grolsch Block Party 2012.

Grolsch Block Party 2012.

Ordet kvarter är för helt igenom angenämt. Det finns en vänskaplig ton i det som gör att man känner sig välkommen, en inkluderande stämning som adderar gemenskap och atmosfär.

Översätter man sedan ordet till engelska – block – så stannar det vänskapliga kvar och kompletteras med lite koolness, lite citykänsla, lite ambient.

Så klart då att ölmärket Grolsch kallar sin återkommande stadsfest för Grolsch Block Party. Det ger kredd. Det ger stimmung. Det ger ambiance.

Landar man sedan hela paketet på ett av de mer trendiga ställena i Sverige, på Södermalm i Stockholm, så kan man ge sig katten på att det ger bra spridning för varumärket. Inkludera up-and-coming musikakter, lite streetsmarta gäster och lägg det i sommarens slutkant så har du hittat en målgrupp som sakta men säkert kommer ta din öl till nya höjder.

Smart? Streetsmart!

Läs mer om PR och marknadsföring av öl.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: