Öletikett prisad i designtävling

23 Nov
Mikkellers öl, Bedows förpackning.

Mikkellers öl, Bedows förpackning.

Om du trodde att det bara var att klistra på en etikett och ställa ölen på hyllan och sälja den så…. trodde du fel. I varje fall när den experimentelle smakjägaren Mikkel Borg Bjergsö från danska bryggeriet Mikkeller jobbar. När han skulle ta fram etiketten till en serie öl så kontaktade han designern Perniclas Bedow på designbyrån Bedow och de började samarbeta. Uppdraget var att skapa en etikett som följde årstiderna….

Den etiketten har nu vunnit pris man kan förstå varför när man läser om hur de gick tillväga i arbetet – kolla in den här artikeln i Cap & Design – Progressiv form för progressivt öl.

Läs mer: Tipp Tapp lär hamna på många kulbord i år

Läs mer: Brewdog bar i Stockholm på gång

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: