Västkust från Oceanbryggeriet

17 Jan
Västkust från Ocean.

Västkust från Ocean.

Det är alldeles för sällan som jag dricker öl från Ocean men när jag gör det blir jag nästan alltid på gott humör. Och när jag testar Västkust så blir jag på riktigt bra humör. En relativt alkoholsvag öl med friska humletoner, lite rostade accenter i bakgrunden och en lagom beska. Ja, lagom som i märkbar men inte övertydlig. Bryggeriet ser gärna att man dricker den till skaldjur, själv testar jag till pizza och det går alldeles utmärkt.

Bryggeri: Oceanbryggeriet.
Stil:  Pale ale.
Humle: Perle, Pilgrim,  Southern Cross och Pacific Jade.
Malt: Maris Otter pale ale malt, kristall-, karamell- och svartmalt.
Pris: 29,90 kronor
Volym: 50 cl
Alkoholhalt: 4,8 %
Sortiment: Lokalt på hyllan i systembolagen Gårda, Landala, Avenyn och Nordstan i Göteborg. Kan beställas styckevis till alla bolag.
Betyg: Bra med plusplus! 3,9.
Nummer på Systembolaget: 89509.

Kommentera

