Möllebongen från Malmö brygghus

28 Jan
Möllebongen från Malmö Brygghus.

Möllebongen från Malmö Brygghus.

Malmö brygghus lanserar inom kort en ny öl – Möllebongen. Rököl (bara en sådan sak!) och dessutom innehåller det hampa. Och för den som undrar över namnet…. ja, det finns en del förklaringar som jag gärna pratar vidare om i kommentatorsfältet. Så fråga på!

Ölet lanseras imorgon tisdag och nej, den kommer inte finnas på Systembolaget.

Läs mer: Vuur & Vlaam IPA från De Molen kommer på fredag på Systembolaget

3 svar to “Möllebongen från Malmö brygghus”

  1. Stamgäst februari 1, 2013 den 9:33 f m #

    Tydligen censur på denna blogg?? Håller fullständigt mrd det förra inlägget osmakligt och dumt att använda ett sådant namn, sitter själv på Brygghuset 3-4 gånger i veckan något har hänt ölen håller inte samma jämna klass sedan förra sommaren men fortfarande bra, bara tråkigt att domsalar ur på detta vis med ett dåligt valt namn och ingrediens på ölen
    Nä sluta ta bort inlägg alla får tycka vad dom villeller är du tillbaka påstasi tiden??
    Skål för öl och hoppas det kommer fler ställen i Malmö

    • joellinderoth februari 1, 2013 den 10:20 f m #

      Hej. Det är klart att jag tar bort inlägg som utpekar personer som brottsliga, det är en självklar åtgärd och handlar inte om censur utan om allmänt vett. Har man information om brottslig verksamhet och personer som begår brott så är det enklaste att gå till polisen, inte sprida sådan information på en blogg om öl.
      Vänligen, Joel

  2. Karin februari 3, 2013 den 8:39 f m #

    Jag var på Brygghuset i fredags och fick förklarat för mig att etiketten anspelar på att ha ”bonge”. Därför finns vattentornet (som har varit med i kondomreklam) och två bryggeritunnor på etiketten. humor? ja. Rökt öl har jag aldrig provat förut men den doftade som rökt korv. Den var faktiskt ganska god och det hade jag inte förväntat mig. Jag håller inte med föregående kommentar, då jag tycker Brygghuset har sen ett år tillbaka höjt kvaliteten på samtliga öl.

Kommentera

